.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماهي های خاوياري درياي خزر در خطر انقراض
نسل ماهيان ازون برون، چارواش، فيل ماهي، قره برون و شيب در معرض خطر انقراض قرار دارد و به همين دليل تجارت خاويار ماهي شيب و فيل ماهي ممنوع است.
ماهي های خاوياري درياي خزر در خطر انقراض

مديركل شيلات گيلان گفت: نسل 5 گونه ماهي خاوياري درياي خزر در معرض انقراض قرار دارد و تنها راه نجات، حفاظت از دريا و پرورش مولدين است.

علي نقي سرپناه در گفتگو با فارس افزود: نسل ماهيان ازون برون، چارواش، فيل ماهي، قره برون و شيب در معرض خطر انقراض قرار دارد و به همين دليل تجارت خاويار ماهي شيب و فيل ماهي ممنوع است.

وي در مورد توسعه ماهيان خاوياري پرورشي اظهار داشت: مجوز پرورش ماهيان خاوياري در ايران صادر شده و با توجه به اين مسئله، امسال توانستيم بعد از 90 سال كه از عمر شيلات مي‌گذرد با استفاده از ماهي مولد، اولين فيل ماهي پرورشي توسط عمل سزارين را تكثير كنيم ضمن اينكه تا پارسال اميدوار به تكثير اينگونه نبوديم.

وي اذعان داشت: علت تكثير و پرورش اين ماهي خاوياري به‌خاطر نگراني است كه در ذخاير درياي خزر وجود دارد.

سرپناه در مورد توليد ساير ماهيان خاوياري تصريح كرد: در سال گذشته 5 ميليون و 900 هزار قطعه بچه ماهي از نوع قره برون توليد و رها سازي شد و حدود 100 هزار قطعه نيز براي فرهنگ سازي در اختيار بخش خصوصي به صورت رايگان قرار گرفت.

مديركل شيلات گيلان اضافه كرد: بحث مولد ماهيان يكي از معضلات ما است كه از سال 82 تاكنون با بحران كمبود آن مواجهيم و تنها راه نجات حفاظت از دريا و پرورش مولدين به صورت مصنوعي است.

سرپناه ادامه داد: ماهيان خاوياري در خطر انقراض هستند و تاكنون توانستيم وضعيت انواع ماهي سوف و سيم را با توليد و رها سازي در شرايط بهتري قرار دهيم.

وي ادامه داد: ماهيان شاه كولي و سياه كولي نيز براي جلوگيري از انقراض نسل نياز به توجه خاص دارند ضمن اينكه كاهش كولي محسوس و نشان دهنده كاهش ذخاير در درياي خزر است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند ساروی 27 فروردين 1387
قابل توجه سرمایه دارانی که مصرف کننده خاویار هستند و کشورهای اروپایی که خاویار به آنها صادر می شود و آقایان ..............
نا شناس 28 فروردين 1387
با سلام واحترام
به جای بیان مشکلات و تنگناها ، ارائه راهکار بفرمایید.
حسن 21 شهريور 1393
سلام من خیلی دریای خزر رادوست دارم و دوست دارم در انجا یک شبانه روز بمانم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.